Електронні декларації повертаються!
Спецперевірки повертаються!
НАЗК, розширить свої повноваження
Але все по порядку:
23 вересня голова фракції «Слуга народу» Давид Арахамія зареєстрував законопроект з складною назвою «Про внесення змін до деяких законів України з метою виконання вимог Європейської комісії щодо набуття Україною статусу члена Європейського союзу» 8071.
Що в середині?🧐
❗️1) відновлюється обов’язок подання е-декларацій.
особи, які у 2022 році не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та/або повідомлення про суттєві зміни у майновому стані чи про відкриття валютного рахунку в установі банку-нерезидента, подають таку декларацію та повідомлення не пізніше 60 календарних днів з дня набрання чинності, Закону.
Тобто, у них буде 2 місяці на подачу декларацію після набуття сили законом.
❗️2) розширюються повноваження НАЗК.
НАЗК впевнено підсиділо АРМУ і в чомусь навіть НАБУ, і матиме космічні повноваження. 🚀
Ну якщо Закон приймуть в запропонованій редакції.😜
Ось які повноваження отримає НАЗК:
-на період дії воєнного стану Національне агентство з питань запобігання корупції:
уповноважене у зв’язку військовою агресією Російської Федерації виносити на розгляд РНБО пропозиції щодо застосування, зміни або скасування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій);
здійснювати моніторинг та оцінку економічних, політичних, правових та інших наслідків застосування, зміни чи скасування санкцій в Україні та іноземних юрисдикціях, вносити пропозиції щодо координації вказаних заходів;
брати участь у взаємодії з органами та установами іноземних держав щодо застосування та реалізації в іноземних юрисдикціях спеціальних обмежувальних заходів (санкцій);
❗️3) кандидати на держслужбу, на політичні посади повинні подавати е-декларацію.
запобігання корупції»;
❗️4) відновлюється спеціальна перевірка.
спеціальна перевірка, передбачена Законом України «Про запобігання корупції», стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством з питань запобігання корупції, а також перевірка, передбачена Законом України «Про очищення влади», стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади (люстрації), під час дії воєнного стану не проводяться виключно у разі:
Ну зрозуміло, що суб’єкти декларування які перебувають на окупованих територіях, чи в зоні бойових дій будуть виключенням.
Правда виключення прописані не зовсім коректно, як на мене
перебування органу, який відповідає за організацію спеціальної перевірки або перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади», в районі проведення воєнних (бойових) дій або в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), перелік яких визначається в установленому законодавством порядку;
виконання особами, які призначені на відповідну посаду під час дії воєнного стану, завдань в інтересах національної безпеки і оборони України, безпосередньої участі у веденні воєнних (бойових) дій, перебування у районі проведення воєнних (бойових) дій та/або на тимчасово окупованій території;
❗️5) організація проведення спеціальної перевірки, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції», а також перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади», стосовно осіб, призначених у період дії воєнного стану та щодо яких такі перевірки у цей період не проводилися, здійснюється протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України з метою виконання вимог Європейської комісії щодо набуття Україною статусу члена Європейського союзу», крім випадку звільнення такої особи до дня набрання чинності вказаним законом або закінчення проведення зазначених перевірок під час дії воєнного стану; або протягом 30 календарних днів з дня, коли особа приступила до виконання своїх посадових обов’язків, які вона тимчасово не виконувала у зв’язку з виконанням завдань в інтересах національної безпеки і оборони України, безпосередньою участю у веденні воєнних (бойових) дій, перебуванням в районі проведення воєнних (бойових) дій та/або на тимчасово окупованій території, іншими обставинами, спричиненими військовою агресією Російської Федерації.
❗️6) непроходження спецперевірки – підстава для звільнення.
У разі якщо особа, яка під час дії воєнного стану призначена на посаду, яка передбачає зайняття відповідального або особливо відповідального становища, або посаду з підвищеним корупційним ризиком, не пройшла спеціальної перевірки, така особа звільняється з відповідної посади.»;
‼️Закон України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» не поширюється на відносини, врегульовані Законом України «Про запобігання корупції».‼️
Нагадую, що попередньо прийнятий 8 липня 2022 року Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо особливостей застосування законодавства у сфері запобігання корупції в умовах воєнного стану» № 2381-IX. Зазначеним Законом було внесено зміни до Закону України «Про запобігання корупції», якими, поміж іншого, було передбачено, що суб’єкт декларування, що має відповідний обов’язок, зобов’язаний подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, кінцевий строк подання якої припадає на період дії воєнного стану, повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, підстави для подання якого виникли у період дії воєнного стану, та повідомлення про відкриття валютного рахунку в установі банку-нерезидента, підстави для подання якого виникли у період дії воєнного стану, протягом дев’яноста календарних днів з дня припинення чи скасування воєнного стану.